Social sanering

Social sanering är ofta en tragisk historia där diskretion är en absolut hederssak, det kan röra sig om vanvård, trauma och brottsplatser.

Det gäller oftast boendemiljö eller på allmänna platser och oftast med ett tragiskt händelseförlopp. Beställare fastighetsägare och bostadsrättsföreningar av social sanering är ofta socialtjänsten, hyresvärdar, begravningsbyrå eller anhöriga. I nästan samtliga fall handlar det om miljöer som är kraftigt nedsmutsade, vid denna typ av sanering mäktar inte ordinarie städpersonal med att få rent.

Vi återställer ytorna till bruksskick så långt det är möjligt med ordentlig rengöring och desinficering. I bland krävs rivning, omtapetsering, golvslipning eller målning vilket vi kan ombesörja. Vår personal har fullständig kunskap om denna typ av arbete för att på säkraste sätt ta hand om social sanering. I de flesta fall vill beställaren få bort möblemang och eller annan utrustning vilket vi även ombesörjer.

Hur går det till?

Vi börjar alltid med ett möte och gör en besiktning av själva objektet. Sedan tar vi fram en åtgärdsplan och en offert. Detta är kostnadsfritt för dig som kund. När du valt oss som entreprenör så arbetar vi sedan enligt åtgärdsplanen och all kommunikation sker med utsedd kontaktperson hos oss. Vi avslutar sedan med en besiktning.

Finner du ej svaren på dina frågor så kontakta oss via telefon eller email.

Vad kostar det?

Vi besöker dig kostnadsfritt och tittar på objektet och därefter får du en offert.

Kan ni transportera bort bohaget och lösa föremål?

Ja vi sorterar och transporterar bort allt som ni önskar.

Kan ni även få bort lukten?

Ja vi har även luktsanering. Ibland kan det dock krävas omfattande åtgärder för att få bort lukten

Är ni försäkrade?

Ja vi är ansvarsförsäkrade.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare debiteras kunden fullt pris.

Gå till avbokningsformuläret »

Vad händer om jag inte är nöjd?

Om det är något som vi missat i utförandet kan du alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om du som kund själv åtgärdar felet innan Städaren.se kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela detta inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Städaren.se är ansvarsförsäkrade. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Gå till reklamationsformuläret »

Vi besöker dig kostnadsfritt och gör en besiktning och åtgärdsplan sedan skickar vi en offert.

Är du intresserad så fyll i vår intresseanmälan så hör vi av oss senast en arbetsdag.

Förnamn
Efternamn
Bostadsföreningens namn
Telefonnummer
Din e-post

Kundservice: 08 – 356 920

Städaren.se
Ibsengatan 60
168 47 BROMMA

Tel: 08-35 69 20
E-post: info@stadaren.se

Telefontider:
08-17 (mån – fredag)
10-14 (helg)
Röda dagar stängt

Öppetider:
08-16 (mån-fredag)

Gilla oss på Facebook

Städaren.se på Facebook

Städaren på Instagram

Vi finns även på Instagram

Fråga oss
Ditt namn
Ditt telefonnummer
Din epost
Ditt meddelande